'Baixà' i agermanament Santa Maria Maggiore

El divendres 6 de setembre, dia de la ‘Baixà’ de la Mare de Déu de Montiel, es va celebrar per la vesprada, en la plaça del Santuari, una missa que va suposar l’inici de les festes en honor a la patrona de Benaguasil.

En ella es va anunciar i es va solemnitzar l’acte d’agermanament entre el Santuari de Montiel i la basílica romana de ‘Santa Maria Maggiore’, primera basílica del món dedicada a la Mare de Déu. Amb l’agermanament, el nostre Santuari es convertix en lloc de pelegrinatge, dispensant les mateixes gràcies jubilars que els grans llocs sants com Santiago de Compostel·la, Roma o Terra Santa.
La missa va estar presidida pel nostre arquebisbe, el senyor Carlos Osoro, acompanyat pel rector de la parroquia, Salvador Cebolla, i sacerdots fills de Benaguasil, que posteriorment van baixar en processó des del temple marià pels carrers de Benaguasil, junt amb centenars de benaguasilers i benaguasileres.
L’acte va acabar al temple parroquial, donant inici així a les festes patronals que duraran fins el dia de la ‘Pujà’, el diumenge 23 de setembre.